0
(0)

باریس چیفتچی رییس دپارتمان مطالعات مواد اولیه در مرکز جهانی فولاد است. او بر این باور است که فضای بازار فولاد در سال‌های اخیر تغییرات زیادی کرده است و افزایش حجم قراضه های فولاد در بازار جهانی و ارتقای سطح تکنولوژی صنعت فولاد و افزایش سطح نوآوری در این بازار باعث شده است تا آینده صنعت فولاد در دنیا تغییر زیادی بکند. وی از این عوامل به عنوان تغییردهندگان بازی در بازار فولاد نام می برد. متن مصاحبه او را با وب سایت مرکز جهانی فولاد در اینجا می بینید:

سوال:شرایط بازار فولاد را کمی تشریح کنید. آیا در سال‌های اخیر ما شاهد افزایش استفاده از قراضه‌های فولادی در دنیا بودیم یا خیر؟

28 فولاد و قراضه در بازارهای جهانی

طی دو سال گذشته تقاضا برای فولاد قراضه در بازار جهانی ثابت بود و سهم فولاد قراضه مورد استفاده از فرانید فولاد سازی روند کاهشی داشت. در نتیجه استفاده از کوره های قوس الکتریکی در فرایند تولید فولاد کاهش یافته است زیرا کوره های قوس الکتریکی بیشتر در تولید فولاد با استفاده از قراضه های فولادی کاربرد دارد. هم اکنون سهم کوره های قوس الکتریکی در صنعت فولاد سازی دنیا برابر با25درصد است ولی از آنجا که این روش نسبت به دیگر روش‌ها آلایندگی کمتری دارد تمایل زیادی برای توسعه استفاده از این روش در دنیا وجود دارد و این میسر نیست مگر اینکه استفاده از فولاد قراضه در فرایند تولید بیشتر شود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما