0
(0)

با توجه به سیاست های حمایتی دولت از تولیدکنندگان شمش به خصوص خصولتی ها در جهت دستوری نمودن نرخ آهن اسفنجی؛ بطوریکه سقف نرخ این کالا بنا بر آخرین مصوبه دولت میبایست 47 درصد آخرین نرخ فروش شمش فولاد خوزستان در بورس کالا باشد؛ می توان گفت که بزرگترین مانع رشد قیمت قراضه آهن، رقیب آن یعنی آهن اسفنجی است. با توجه به اینکه غالب تکنولوژی بکار گرفته شده توسط تولیدکنندگان بزرگ شمش ما استفاده از روش قوس الکتریکی است؛ در صورتیکه رشد نرخ قراضه آهن در برابر آهن اسفنجی همخوانی نداشته باشد، این گروه می توانند از خرید قراضه آهن امتناع نموده و فشار مصرف خود را روی آهن اسفنجی معطوف نمایند؛ و لذا این اهرم فشار باعث شده تا قراضه آهن نتواند آنطور که باید قد علم کند.

آخرین نرخی که از حوزه فروش آهن اسفنجی شنیده شده، حدود 920 الی 930 تومان (بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده) به ازای هر کیلوگرم میباشد که با توجه به میانگین آخرین نرخ رقابتی شمش فولاد خوزستان در بورس کالا همخوانی دارد.
19843 × 47 % = 9326

1 عامل بازدارنده رشد ضایعات آهن چیست ؟

معیار تنظیم نرخ قراضه آهن با توجه به نرخ آهن اسفنجی

با توجه به مصاحبه ای که چند ماه پیش با یکی از تولیدکنندگان حوزه شمش صورت گرفت؛ بنظر میرسد که برای تعیین نرخ متوسط قراضه آهن به نسبت آهن اسفنجی، معیاری برای آنها وجود دارد که بطور پیش فرض عبارت است از :

نرخ قراضه آهن = نرخ آهن اسفنجی + مالیات بر ارزش افزوده + 20 درصد پرت

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما