3.3
(4)

اول از همه لاک چیست؟
در صنف ضایعات به پلاستیک های درهم و دوره ای لاک گفته می شود. یک بار لاک تشکیل شده از انواع پلاستیک ها مثل ظروف پلاستیکی و سبد ( تزریقی ), ظروف یکبار مصرف ( هایمپک), قوطی های آبمیوه و شامپو ( بادی ), بطری آب معدنی و نوشابه ( که از نوع پت هستند ), نایلون ها, لوله های پلیکا و … در واقع بارهای لاک همه نوع پلاستیک را شامل می شود از پلی اتیلن تا PP از ABS تا پت و …
البته در بارهای لاک غیر از پلاستیک چیزهای دیگری هم پیدا می شود از جمله فلزات مثل قطعات آهنی و زباله, طبق تجربیات من ، تقریبا 4 درصد بار لاک زباله هست. وظیفه بازیافت کننده های لاک این است که همه این پلاستیک ها رو جدا می کند و بعضی را آسیاب کرده (پرک آسیابی) و بعضی را به صورت زنده (آسیاب نشده) به دیگران می فروشند. به دلیل این که یک بازیافت کننده لاک تخصص و زمان کافی برای جداسازی و آسیاب همه پلاستیک های موجود در بار لاک را ندارد بنابراین حجم زیادی از بار لاک پس از جداسازی اولیه باید به متخصص هر رشته فروخته شود تا مراحل بعدی جداسازی رو اعمال کنند.

38 تجربه بازیافت پلاستیک ها

چگونه یک بار لاک جداسازی می شود ؟

همان طور که گفته شد بار لاک شامل انواع پلاستیک ها می شود ما در مرحله اول و مهم ترین مرحله باید این پلاستیک ها رو جداسازی کنیم چرا که این پلاستیک ها از نظر شیمیایی و فیزیکی با هم متفاوت هستند و برای تبدیل به گرانول و استفاده از آن ها در دستگاه های تزریق پلاستیک جهت تولید محصولات پلاستیکی باید تا جای ممکن خالص باشند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما